Pavelló municipal d’esports

Pavelló municipal d’esports

Pavelló municipal d’esports

Tot i que ell pavelló és un lloc de Cardedeu molt conegut i que no fa falta trencar-se el cap per a trobar-lo, segurament no saps totes les classes d’esports i activitats que es desenvolupen allà dins. Acompanya’ns a visitar el Pavelló de Cardedeu!

El nostre pavelló compta amb una gran quantitat de sales per fer certs esports i altres activitats. Té una pista triple de 47 x 23m on fan una gran varietat d’esports, una sala de gimnàs de 14 x 7m, sala de karate (tatami) de 10 x 5 m, una pista doble exterior de 44 x 22 m i una altra sala de gimnàs (dins de l’edifici del Patronat Municipal d’Esports).

També hi podem trobar 6 vestidors col·lectius i 2 per a àrbitres, entre moltes coses més que hi ha al pavelló.

El pavelló també està equipat amb un bar al costat d’una de les pistes exteriors. A part ser un punt de trobada per a molta gent, va molt bé per passar l’estona o xerrar amb els amics mentre esperes que alguna persona acabi de fer el que està fent dins el pavelló.

 

A sota veureu un llistat de tots els esports que es poden realitzar a aquestes instal·lacions i posteriorment us explicarem una mica de què tracta cada esport.

 

                       

  1. Futbol
  2. Bàsquet
  3. Voleiy
  4. Aerodance
  5. Handball
  6. Taekwondo
  7. Rítmica
  8. Judo
  9. Activitats per a nens petits
  10. Casals d’estiu

 

Futbol:

 

El futbol es juga amb una pilota rodona i dos equips de 11 jugadors cadascun. La pilota deu ingressar a la porteria de l’equip rival per fer un gol. Qui tingui més gols, guanya el partit. Si el resultat és el mateix nombre de gols per a cada equip, es considera un empat.

https://www.facebook.com/Futbol-Club-Cardedeu-149875181701638/

 

Bàsquet

 

Un jugador no pot córrer amb la pilota. El jugador ho ha de llençar des del lloc on l’atrapa. Si el jugador està corrent quan atrapa la pilota, heu d’intentar aturar-vos. La pilota ha de sostenir-se a o entre les mans; els braços o el cos no es poden fer servir per sostenir-la.

https://www.youtube.com/watch?v=yYdsJNhUdJA

 

Voley

 

Les regles del voleibol permeten 12 jugadors al camp de joc, sis per equip.

. Líber no està obligat a rotar.

. No està obligat a treure’n. 

. Només pot jugar a la zona defensiva.

. Mai no pot finalitzar una jugada amb una rematada.

https://www.youtube.com/watch?v=T1sUWgMRQJM

 

Aerodance

 

L’aerodance és una activitat dirigida aeròbica on s’utilitzen diferents coreografies (amb base musical), compostes de moviments bàsics de diferents ritmes com són salsa, merenga, cúmbia, reggaeton, samba, bellydance, flamenc, electrònic, africana, àrab i altres ritmes del món). 

 

https://www.ginebro.cat/blog/?m=20170102

 

Handball

 

Cada equip es compon de 7 jugadors al camp. Es juga a pavellons tancats. Està prohibit tocar la pilota amb el peu o qualsevol part de les extremitats inferiors. No es pot trepitjar l’àrea del porter o línia de 6 metres. No es pot fer més de 3 passos sense botar la pilota.

https://terrassadigital.cat/tag/ch-cardedeu/

 

Taekwondo

 

Un combat de taekwondo consisteix en dos individus, Chung (blau) i Hong (vermell), que intenten guanyar punts assestant puntades de peu al cap i el cos de l’oponent, i punys al cos de l’oponent. Es produeix en tres assalts de tres minuts cadascun, amb un minut de pausa entre assalts.

https://www.facebook.com/TaoEsportTkd/?paipv=0&eav=AfbinEcraykZBrOfwN9Kngl6wXN6bFANGLB-0qebZIVUfrmzzDWDIBYbusdn4o5ylSI&_rdr

 

Rítmica

 

L’aparell sempre ha d’estar en moviment. L’exercici ha de finalitzar en el moment exacte en què s’acaba la música amb què es va acompanyar l’execució. El grau de dificultat s’ha de presentar a l’aparell, o bé als moviments de la gimnasta, però sempre ha d’existir.

https://ritmicavallesa.com/2019/05/13/vols-ser-gimnasta-del-v-r-de-cardedeu-vine-a-provar-un-dia-amb-nosaltres/

 

Judo

 

Sistema de combat sense armes, d’origen japonès, avui principalment practicat com a esport, en què dos contendents lluiten cos a cos amb l’objectiu d’enderrocar i immobilitzar a terra l’adversari aprofitant-ne la força i l’impuls.

https://www.youtube.com/watch?v=q1l5DMEx2EA

 

Activitats per a nens petits

 

El pavelló sempre ha treballat amb les escoles hi amb les famílies de Cardedeu per treure’n el millor ús d’aquest centre, si teniu fills ho fa poc veu deixar l’escola, sabreu que de tant en tant els alumnes de diferents centres escolars anaven al pavelló a fer diferents activitats amb personal del centre.

https://agora.xtec.cat/ceipcanmanent/general/trobada-esportiva-dels-nens-de-2n-de-cardedeu/

 

Casals d’estiu

 

Un any més, l’Ajuntament de Cardedeu organitza casals per a tots els infants i joves que vulguin gaudir de l’estiu tot jugant i fent esport. Enguany s’organitzen 5 casals: El Casalet, Un estiu d’aventura, L’Esport ens mou i + Esports, que es faran del 18 de juny al 30 de juliol, en horari general de 9 a 13 h, o fins a les 15 h si es queden a dinar. Pel que fa al casal la Paki en Bikini, està adreçat a joves de 1r a 4t d’ESO i es desenvoluparà del 5 al 30 de juliol.

https://twitter.com/ajcardedeu/status/1002228957943607297

 

0

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial